lördag 30 juni 2012

Måste bättra på maten

Jag äter alldeles för ensidig kost och det är inte bra alls. Orkar inte ställa mig och laga mat på kvällarna eller luncherna. Men det är tydligen lättare att bre mackorna än att steka ett ägg. Jag förstår inte på mig själv i detta avseende. Nånstans där inne (i hjärnan) så har jag programerat att all mat som måste tillagas är jobbiga. Det bara måste det.

Samma sak med att kräkas. Jag har intalat mig det i sååå himla många år att jag inte kan kräkas längre. Ytterst sällan som jag klarar av det. Har fobi mot kräk.

Nä jag måste sluta äta en massa bröd vilket jag gör flera gånger per dag. Och det är alltid samma pålägg varje gång. Margarin och leverpastej. Brödet är oftast ett vitt bröd och det är inte heller så bra i längden samt att man blir hård i magen av vitt bröd. Men jag är en brödoman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skulle bli så glad om du kommenterar mina inlägg.